Сьогодні, 21 грудня 2021 року, з порушенням процедури розгляду справи, АМКУ прийняв рішення про застосування штрафних санкцій до ТОВ «Інтерстарч Україна», ПрАТ «Дніпровський КПК» та ПрАТ «Інтеркорн» в розмірі 283 мільйони гривень за нібито зловживання товариствами становищем на ринку первинної реалізації патоки крохмальної та сиропів протягом 2018-2020 років.
Товариства обурені абсолютно безпідставними та необґрунтованими висновками регулятора. Ми вважаємо, що дії АМКУ направлені виключно на політичне переслідування колишнього кінцевого бенефіціарного власника товариств, Порошенка Петра Олексійовича. Не випадково це рішення регулятора цілком співпадає у часі із новою політично мотивованою атакою правоохоронної системи на п’ятого Президента України.
По-перше, не провівши жодних економічних та технологічних експертиз, АМКУ неправильно визначив ринок, чим штучно звузив його межі та викривив положення товариств на ньому. Зокрема, АМКУ не дослідив взаємозамінність патоки крохмальної кукурудзяної із іншими видами патоки, виробленої з іншої сировини (наприклад, пшениці), та зосередив свою увагу лише на продукції товариств. За абсурдною логікою комітету, якщо компанія Apple виробляє телефон iPhone, то вона є монополістом на ринку телефонів iPhone та не потрібно здійснювати аналіз альтернатив.
По-друге, АМКУ безпідставно залучив ПрАТ «Дніпровський КПК» та ПрАТ «Інтеркорн» у якості відповідачів у справі, застосувавши до них абсолютно незаконний та абсурдно великий штраф. Ми численні рази наголошували та пояснювали АМКУ, що ПрАТ «Дніпровський КПК» та ПрАТ «Інтеркорн» є переробниками сировини, які не здійснюють реалізацію патоки третім особам та жодним чином не впливають на формування цін. Однак АМКУ закрив очі на ці прості факти, адже встановлення усіх обставин справи, очевидно, не в пріоритеті регулятора.
По-третє, АМКУ зробив все для того, щоб позбавити товариства їхніх процесуальних прав, у тому числі можливості представити регулятору свою позицію у справі. АМКУ не задовільнив численні клопотання товариств надати їм більше часу для аналізу матеріалів справи та підготовки відповіді на подання про попередні висновки. При всьому тому, що товариства сумлінно виконували усі вимоги АМКУ та вчасно надавали запитувану регулятором інформацію протягом розслідування.
Більше того, всупереч неправдивим заявам АМКУ, регулятор навіть не спромігся повідомити товариства про дату, час та місце розгляду справи належним чином, не заважаючи на те, що товариства неодноразово просили АМКУ надати хоча б скан-копію такого повідомлення. Фактично товариства отримали «запрошення» на засідання лише у день самого засідання.
Товариства забезпечують робочими місцями 1 500 працівників, протягом 2018-2020 років сплатили до бюджетів різних рівнів податків на 640 мільйонів гривень та тільки за 5 останніх років інвестували в майбутнє переробної промисловості України понад 3,2 мільярди гривень.
Крім того, що рішення АМКУ порушує права та порочить ділову репутацію товариств, воно також має вкрай негативні наслідки у довгостроковій перспективі як на національному, так і на міжнародному рівнях. Зокрема, рішення ставить під загрозу діяльність заводів переробників та може зупинити діяльність товариств на внутрішньому ринку та експорт продукції у більш ніж 70 країн світу.
Ми переконані, що якщо рішення АМКУ не буде скасоване, це негативно вплине на інвестиційний клімат України, та продемонструє міжнародним інвесторам, що вести бізнес в Україні небезпечно та вкрай ризиковано.
Впевнено заявляємо, що ми не згодні із рішенням АМКУ та будемо використовувати всі законні методи, щоб скасувати рішення АМКУ, довести свою добросовісність, чесність та захистити ділову репутацію у всіх судових інстанціях.